Sucre

6 november 2012 - Sucre, Bolivia

Vanuit Potosi ging ons reisverhaal naar Sucre, de stad die in de grondwet herkend is als hoofdstad van Bolivië. Sucre is een mooie witte stad, die eveneens sinds 1991 herkend is door Unesco als werelderfgoed. Bovendien zorgt zijn ligging in een vallei voor een mild klimaat.

We bezochten hier La Casa de la Libertad waar de Boliviaanse "declaration of independence" ondertekend werd in 1825. Dit huis is herkend als nationaal erfgoed en vormt nog steeds het symbolische hart van de natie. Een  kopie van het originele document is het pronkstuk van dit museum.

Daarnaast lieten we ons overtuigen om het plaatselijke Jurassic Park te bezoeken. Meer bepaald een site waar meer dan 5000 dinosaurusafdrukken bij toeval door de lokale cementfabriek ontdekt werden. Hoewel er een geoefend oog nodig is om de "tracks" te bestuderen, is dit niet nodig voor het groot aantal life-size models binnen het park :-)

Sucre is een aangename stad, er hangt een gezapig sfeertje. De mensen leken hier ook vriendelijker, of was het eerder het hartverwarmend zonnetje dat hier voor iets tussen zat.

We verbleven hier kort tegen  de markt, een zalig plekje om een jugo naar keuze te nuttigen (vers uit de pers) of gewoon het dagelijkse leventje te observeren tussen de karkassen, groenten, fruit, bloemen, ...

Bovendien had Jen hier direct een dikke vriend,  ne straathond die ons 3 dagen volgde als waren we al jaren zijn baasje.

Hasta luego!