Cuzco

18 november 2012 - Cuzco, Peru

Cuzco, uitvalsbasis numero uno voor Machu Picchu.

Maar ook een gezellig stadje, je merkt dat het toerisme hier voor de locals geen windeieren heeft gelegd.
De aanwezigheid van een McDonalds en een Starbucks op het Plaza des Armas is veelzeggend, hier is alles iets meer ontwikkeld  dan doordeweeks Peru. Wel lekker meegenomen ;-)

We hadden hier drie dagen waarvan de laatste zowiezo naar Machu Picchu ging leiden.

Dag 1 verkenden we de stad  en bezochten we een aantal musea.  Op dag 2 boekten we nog snel een uitstap naar de Sacred Valley, kwestie van al wat in het Incasfeertje te komen. We bezochten Pisac, Ollantaytambo en Chincero. De twee laatstgenoemde stadjes zijn letterlijk gebouwd op Incaruïnes, echt  een raar zicht. Wat ons vooral bijbleef waren de terrassen om aan landbouw te doen en de bijhorende arbeid die het bouwen van deze huzarenstukjes zullen gevergd hebben.

Dan nu, graag enig trommelgeroffel! Één van de 7 wereldwonderen, pas herontdekt in 1911: Machu Picchu!
Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken; pak uwe rugzak of valies, boek een ticket Lima, neem een bus richting Cuzco, trek uw wandelschoenen aan of uw schoon broek voor in de trein en laat u zelf verbazen.

Misschien zijn de wijze woorden: "Je moet het gezien hebben om het te geloven." hier het meest op hun plaats.

Wij vonden vooral de ligging van dit meesterwerkje hallucinant.

Morgen vertrekken we naar Puerto Maldonado en van daaruit met de kano naar Tambopata. Welcome to the jungle!
Jen is zich al twee dagen druk aan het maken over wat voor een vliegtuig(je) we gaan beschikken om deze trip aan te vatten.... ;-)

Hasta luego!

1. Esmé:
    19 november 2012
    Siempre en el camino.....¿El final del viaje a la vista?
    Disfrútenlo!