Papallacta

25 september 2012 - Papallacta, Ecuador

Papallacta, de stad waar "therapeutische baden" de stramme spieren en vooral de koude van de hoogte (3300 m) bestrijden.

In de Termas de Papallacta zijn er twee types baden, enerzijds heb je "The Balenario" en daarnaast, zoals de naam reeds verraadt, de iets luxueuzere  "Spa". Wij kozen voor "The Balenario" met meer dan 25 zwembaden van verschillende temperaturen en de Rio Loreto  waarin een frisse duik genomen kan worden.

We verbleven in La Pampa de Papallacta, een hosteria zonder centrale verwarming, maar gelukkig wel met een open haard om de kille nachten te verzachten.

Toevallig liepen we hier wederom de Britse familie tegen het lijf, die we eerder in Tena hadden leren kennen. Vooral hun zoontje van 1,5 jaar "Jasper" is een ware hartendief en Jens beste vriend ;-)

Na de iets intensievere jungle, was het hier vooral 2 dagen relaxen. Buiten de thermen valt er hier immers weinig te beleven.

Wij gingen nog wandelen en volgden hierbij de oevers van de Rio Loreto, zo stelden we vast dat dit echt wel een prachtige streek  is om te hiken. Je komt ook gewoon geen kat, wel een schaap en lama's, tegen.

Hasta luego!

1. Tante vera:
    26 september 2012
    Kille nachten??? En dat tijdens de witte broodsweken?!
    Xxx