Salar de Uyuni

30 oktober 2012 - Salar De Uyuni, Bolivia

We vertrokken vroeg vanuit San Pedro De Atacama naar de Boliviaanse grens. Het contrast met de grensovergang naar Chili kon niet groter zijn. Een kantoortje waar 6 man binnen kon, geen enkele controle van bagage, laat staan een scanner ;-)

Éénmaal ons stempeltje verkregen, werden we langs Boliviaanse zijde opgewacht door Felix, onze gids en chauffeur voor de komende 3 dagen. In zijn 4x4 was er plaats voor 6 gringos, naast ons nam nog een Frans vader & dochterkoppel, een Fransman en Duitser plaats. Zij zouden onze vaste met- en slaapgezellen worden gedurende de volgende dagen van deze trip.

Gedurende deze eerste dag namen we een groot deel van het "Reserva Nacional de Fauna andina Eduardo Avaroa" voor onze rekening. Zo bezochten we verschillende rotsformaties, lagunes, geisers en baadde we pootje in een hot-spring pooltje aan de voet van de Cerro Polques.

Zoals aangekondigd, wachtte ons een ijskoude nacht op 4278 meter. Onze slaapzakken werden in onze dorm met enige jaloezie gade geslaan, maar van delen was bij temperaturen onder het vriespunt geen sprake ;-)

De tweede dag zette we onze tocht door dit park verder. Het ene natuurwonder volgde het andere op, we dachten meer dan eens op weg te zijn naar het einde van de wereld. De drie flamingo's die we op de Galapgoseilanden te zien kregen bleken bij deze gewoon verloren gevlogen te zijn, aangezien hun broers, zussen, neven, nichten, nonkels, tantes, achterneven, achternichten, vrienden, ... hier met duizenden pootje aan het baden waren.

Voor de tweede nacht mochten de slaapzakken opgeborgen worden, we verbleven immers in een waar zouthotel, gaande van de vloer tot de muren, tafels en stoelen.

Op dag 3 wachtte ons de "Salar de Uyuni", het voorbestemde hoogtepunt van deze trip. En wederom kunnen  sommige beelden meer zeggen dan 1000 woorden. Deze zoutvlakte is waarschijnlijk het mooiste natuurwonder wat we tot op heden in onze korte leven gezien hebben. Enjoy the foto's!

De "bedrogen" perspectieffoto's konden hierbij ook niet ontbreken ;-)

Als afsluiter bezochten we nog het treinkerkhof van Uyuni, op zich een trietse plek, maar een ware speeltuin voor "volwassen" kinderen.

In Uyuni gingen we na onze speurtocht naar een hostal nog op zoek naar een degelijke internetverbinding (bleek geen senicure) om nog al skypend te kunnen partycrashen op Jens metekindje verjaardagsfeestje. Wat superleuk en ook best emotioneel was, wat echter ontbrak... ons deel van de "gateau" :-(

Nog tickets gekocht voor Potosi, onze volgende bestemming, iets gebikkeld en nu tijd voor nen dikke dodo!

Hasta luego!

1. Mary:
    31 oktober 2012
    Prachtige pics (met prachtige lovebirds) !!!! Waaaaawwww!!
    Kiss
  2. Hilde De Groef:
    6 november 2012
    Sam en Jen,

Dank voor de prachtige reisverslagen en dito foto's! Het is fijn om jullie te volgen. Geniet nog van mekaar en de wondermooie natuur.
    Hilde